Παρασκευή, 17 Μαΐου 2013

12 συμβουλές επιτυχίας για το διάβασμα στο σπίτι...

Σύντομες πρακτικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν γονείς και παιδιά κατά τη διάρκεια της καθημερινής μελέτης των μαθημάτων του σχολείου.
1. Φροντίζουμε τα παιδιά να έχουν καλές συνθήκες στο χώρο της μελέτης (θερμοκρασία, φως, ύψος τραπεζιού) και να έχουν συγκεντρώσει από πριν όλα τα απαραίτητα αντικείμενα και βιβλία στο γραφείο όπου θα μελετήσουν, για να αποφύγουμε μετακινήσεις, απώλεια χρόνου και συγκέντρωσης.
2. Ενημερώνουμε τα παιδιά για το πόσο χρόνο έχουν για τη μελέτη τους και εφοδιάζουμε το χώρο τους με ρολόι.
3. Η μελέτη είναι καλό να πραγματοποιείται σε συγκεκριμένο και πάντα στον ίδιο χώρο (κατά προτίμηση στο δωμάτιο του παιδιού και εάν αυτό δεν υπάρχει προτιμάμε το δικό μας γραφείο ή την τραπεζαρία). Αποφεύγουμε να αφήνουμε τα παιδιά να μελετούν στο κρεβάτι, στο πάτωμα και στην κουζίνα (ειδικά παράλληλα με τη μαγειρική μας ή το δελτίο ειδήσεων).
4. Προτιμότερο είναι η μελέτη να πραγματοποιείται στο διάστημα 4-6 το απόγευμα.
5. Προσπαθούμε να αποφεύγουμε τη μελέτη αμέσως μετά το σχόλασμα, μετά το μεσημεριανό φαγητό, τη νύχτα ή το πρωί πριν ξεκινήσουμε για το σχολείο.
6. Προσπαθούμε να αποφεύγουμε τις επισκέψεις συγγενών και φίλων την ώρα που τα παιδιά μελετούν.
7. Οι εργασίες που δίδονται στο σχολείο την Παρασκευή πρέπει να γίνονται την ίδια μέρα, όπως και τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας και όχι το Σαββατοκύριακο.
8. Καλό είναι να μην βάζουμε δικές μας επιπλέον εργασίες από αυτές του εκπαιδευτικού.
9. Φροντίζουμε να δείχνουμε θετική στάση απέναντι στο θέμα των κατ΄οίκον εργασιών. Οποιαδήποτε ένσταση ή απορία έχουμε σχετικά με αυτές καλό είναι να τη συζητάμε ιδιαιτέρως με τον εκπαιδευτικό και όχι με τα παιδιά.
10. Καλό είναι να βοηθάμε τα παιδιά μόνο εάν το ζητήσουν τα ίδια. Απαντάμε σε συγκεκριμένες απορίες ή ερωτήματα και όχι σε αιτήματα όπως “Πες μου το μάθημα, γιατί δεν το κατάλαβα”.
11. Σε πολλές οικογένειες το «διάβασμα στο σπίτι» αποτελεί μείζον πρόβλημα. Αποφεύγουμε τις προστριβές με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας σχετικά με το διάβασμα των παιδιών και ειδικά μπροστά τους (πχ: “Γιατί δεν έβαλες το παιδί να διαβάσει;” κλπ).
12. Θυμόμαστε ότι οι εργασίες στοχεύουν στην εμπέδωση όσων διδάχθηκαν τα παιδιά στο σχολείο και είναι μέρος των καθηκόντων τους. Προσπαθούμε η πεποίθηση αυτή να γίνει στάση και συνήθεια στα παιδιά μας από τις πρώτες τάξεις του σχολείου, καθώς τα οφέλη της θα τα ακολουθούν στη μαθητική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία