Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013

Νέα διαφήμιση γιαουρτιού εκθέτει(;) την Ελλάδα


Παρακολουθούμε εικόνες από τα παλιά, από ένα χωριό στα σοκάκια του οποίου τρέχει το αγόρι της διαφήμισης, για να πιάσει μια αγελάδα που το έσκασε και επιστρέφει στο σπίτι του, όπου η μαμά του σερβίρει ένα παραδοσιακό γιαούρτι. Και ξαφνικά, χτυπά το κινητό της μαμάς. Κάπως έτσι αντιλαμβανόμαστε τελικά πως δεν παρακολουθούμε σκηνές από το μακρινό 1920, αλλά από το σήμερα.
Με αυτό το διαφημιστικό spot που προβάλλεται στην Βρετανία, όπου το ελληνικό γιαούρτι έχει εξελιχθεί σε διατροφική μόδα, η ΦΑΓΕ επιχειρεί να δείξει ότι η ποιότητα του γιαουρτιού της παραμένει αναλλοίωτη από το 1926. Παρ’ όλα αυτά, τα πρώτα σχόλια κάτω από τη διαφήμιση στο Youtube κάνουν λόγο για δυσφήμιση της Ελλάδας, η οποία παρουσιάζεται ως τριτοκοσμική – για παράδειγμα η εικόνα του αγοριού που βρίσκει την αγελάδα έξω από ένα χασάπικο με αίματα στα πόδια δίνει μάλλον την εντύπωση του «ιθαγενούς» εν έτει 2013.