Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013

Το Facebook εισέρχεται στη Φάση Νο 2

Του Joshua Brustein

Υπήρχε μια εποχή που το Facebook πάλευε να πείσει ότι είναι μια σοβαρή επιχείρηση, τότε που το κοινωνικό δίκτυο φαινόταν να έχει χάσει το παιχνίδι της κινητής τηλεφωνίας και δεν φαινόταν να μπορεί να πείσει τους διαφημιζόμενους για την αξία του. Αυτό συνέβαινε, για να δούμε, α ναι, πριν από 18 μήνες.Την Τετάρτη το Facebook ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες όταν ανακοίνωσε κέρδη τριμήνου. Η εταιρεία είχε έσοδα 2,02 δισ. δολαρίων (οι επενδυτές ανέμεναν 1,91 δισ. δολάρια), 49% εκ των οποίων ήρθαν από τα κινητά. Οι ενεργοί χρήστες σε μηνιαία βάση αυξήθηκαν κατά 18% το τελευταίο έτος φτάνοντας τους 1,19 δισεκατομμύρια. Κάθε μέρα 728 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook, με 507 εκατομμύρια ανθρώπους να συνδέονται μέσω κινητού.
Η εταιρεία γλίστρησε σε μία δυσοίωνη μπανανόφλουδα: η ανάπτυξη της μεταξύ των Αμερικανών εφήβων έχει μείνει σχεδόν αμετάβλητη και η εταιρεία στην πραγματικότητα χάνει χρήστες από την κατηγορία των νεότερων. Η εταιρεία είπε ότι δεν θα ενημερώνει τακτικά τους επενδυτές σχετικά με το τι συμβαίνει με τους νεαρούς χρήστες, γιατί οι αριθμοί μπορεί να μην είναι αξιόπιστοι.
Τι θα κάνει λοιπόν τώρα η εταιρεία; Διαφορετικά πράγματα ανάλογα με το μέρος. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το Facebook επικεντρώνεται στο πώς θα βγάλει περισσότερα χρήματα από κάθε χρήστη μέσω της διαφήμισης. Ο κόσμος βλέπει 85% περισσότερες διαφημίσεις μέσω του Facebook από ό, τι ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Adobe, και το Facebook λέει ότι δεν πρόκειται να φορτώσει περισσότερες διαφημίσεις στη ροή ειδήσεων. Ακόμη κι έτσι, υπάρχει χώρος και σε άλλα μέρη, κυρίως στο Instagram, όπου τώρα αρχίζει να πειραματίζεται με τις διαφημίσεις. Η εταιρεία έχει επίσης κάνει μικροαλλαγές στα εργαλεία για τους διαφημιστές, μετά τα παράπονα που δέχτηκε για τη σύγχυση που προκαλούν τα διαφημιστικά της προϊόντα.
Στον υπόλοιπο κόσμο, η εταιρεία θέλει να δημιουργήσει νέους χρήστες του Facebook μέσω της δημιουργία νέων χρηστών του διαδικτύου. Ψηλά στο δελτίο τύπου της εταιρείας ήταν μία δήλωση δύο προτάσεων από τον Mark Zuckerberg. «Επί σχεδόν μια δεκαετία, το Facebook έχει αποστολή να συνδέσει τον κόσμο», έγραφε. «Τα ισχυρά αποτελέσματα που πετύχαμε αυτό το τρίμηνο δείχνουν ότι είμαστε έτοιμοι για την επόμενη φάση της εταιρείας μας, καθώς εργαζόμαστε για να φέρουμε τα επόμενα πέντε δισεκατομμύρια ανθρώπων στο διαδίκτυο και μέσα στην οικονομία της γνώσης».
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Zuckerberg αναφέρει αυτόν τον στόχο. Νωρίτερα φέτος ξεκίνησε την πρωτοβουλία Internet.org, ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό για την αύξηση της πρόσβασης στο Internet στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Κάποια στιγμή σύντομα, λέει ο αναλυτής της Gartner Brian Blau, ίσως αυτός να είναι ο μόνος τρόπος που η εταιρεία θα μπορεί αξιόπιστα να προσθέτει νέους χρήστες.

Blooomberg Businessweek, απο capital.gr