Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

Terranova: Η ελληνικής έμπνευσης κοινωνική μηχανή αναζήτησης παρουσιάζεται στο SXSW



Στο παγκοσμίου φήμης διαδραστικό φεστιβάλ SXSW (South by South West)στο Austin του Τέξας, εκεί όπου πρωτοπαρουσιάστηκαν το Twitter και το Foursquare, θα παρουσιαστεί φέτος, μεταξύ 7 και 11 Μαρτίου 2014, η ελληνικής έμπνευσης "κοινωνική" μηχανή αναζήτησης Terranova, μία εφαρμογή που συνδέει το χρήστη με ανθρώπους, τόπους, εκδηλώσεις και δραστηριότητες.

Tο ετήσιο Διαδραστικό Φεστιβάλ South by South West (SXSW) το οποίο ξεκίνησε πριν από 21 χρόνια, το 1994, ως αποκλειστικά μουσικό γεγονός, έχει καταστεί εδώ και μια δεκαετία το κορυφαίο γεγονός, παγκοσμίως, όπου το σήμερα συναντά την τεχνολογία του αύριο και όπου ο κόσμος γνωρίζει τα πιο φιλόδοξα ταλέντα και τις πιο δημιουργικές, καινοτόμες ιδέες και προϊόντα στο χώρο της υψηλής τεχνολογίας. Από το Φεστιβάλ του Austin ξεκίνησε το Twitterτο 2007 και το Foursquare το 2009, ενώ αρκετές άλλες εταιρίες που έχουν παρουσιαστεί στο φεστιβάλ, όπως η Siri που υπάρχει σε κάθε iPhone, εξαγοράστηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από κολοσσούς του χώρου όπως η Google και η Apple.

Φέτος, η Terranova, μια μηχανή αναζήτησης που συνδέει ανθρώπους, τόπους, εκδηλώσεις και δραστηριότητες, (προϊόν μίας ιδέας του Έλληνα επιστήμονα πληροφορικής Γιώργου Στόικου) επελέγη ανάμεσα σε περισσότερες από 500 άλλες καινοτόμες ιδέες και προϊόντα, για να παρουσιαστεί στην κατηγορία "κοινωνικών" εφαρμογών του φεστιβάλ.

Η Terranova είναι ένας "έξυπνος" προσωπικός βοηθός για συσκευές iOS (Apple iPhone και iPad) και Android και σύντομα για το διαδίκτυο, που φιλοδοξεί να γίνει "one-stop-shop" για κάθε δραστηριότητα.

Ήδη οι επόμενες εκδόσεις της στοχεύουν στη νέα γενιά προϊόντων τεχνολογίας που φοριούνται (wearable computing) όπως τα γυαλιά της Google και το έξυπνο ρολόι της Samsung Galaxy.

Οι χρήστες μπορούν να πουν ή να γράψουν στην Terranova τη δραστηριότητα που θέλουν να πραγματοποιήσουν ("Βρες μου δραστηριότητες με ζωντανή μουσική", "εντόπισε VIP clubs", "αγόρασε εισιτήρια μπάσκετ", "βρες μου ταξί", "βρες μου προσωπικό γυμναστή") και η εφαρμογή θα τους φέρει σε επαφή με ανθρώπους, μέρη και δραστηριότητες γύρω τους, σχετικές με την αναζήτησή τους.

Η διαφορά της Terranova σε σχέσεις με υπηρεσίες όπως η Siri της Apple και το Google Now είναι ότι ενώ οι δύο τελευταίες συνδέουν τους χρήστες με πληροφορίες που βρίσκονται στο διαδίκτυο, η Terranova συνδέει τους χρήστες μεταξύ τους βασισμένη στις δραστηριότητες του κάθε ατόμου, σε επίπεδο εντοπιότητας και με τρόπο πιο προσωπικό, πιο ολοκληρωμένο και πιο ουσιαστικό.

Η εφαρμογή είναι ήδη διαθέσιμη πιλοτικά στην Ελλάδα στο App Store της Appleκαι στο Google Play και οδηγίες για την χρήση της υπάρχουν στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

Ο ιδρυτής και διευθύνων Σύμβουλος της Terranova Γιώργος Στόικος έχει εμπειρία 20 και πλέον χρόνων στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων μεγάλης κλίμακας, ενώ πριν ξεκινήσει την Terranova, τον Οκτώβριο του 2012, ήταν για μία οκταετία Διευθυντής Τεχνολογίας σε εταιρία με έδρα το Σικάγο όπου ανέπτυξε και σχεδίασε λογισμικό για το χώρο των ΜΜΕ.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1970, σπούδασε φυσικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στην πληροφορική στο Πανεπιστήμιο Imperial College του Λονδίνου. Ξεκίνησε την καριέρα του στην SAP, παίρνοντας μέρος σε μεγάλα έργα πληροφορικής για πολυεθνικές εταιρίες όπως η Colgate-Palmolive και η Beiersdorf (Nivea) και συνέχισε ως ειδικός σύμβουλος για τη StatOil, τη General Motors και την Deutsche Bank. Σήμερα ζει στις ΗΠΑ, μεταξύ Νέας Υόρκης και Σαν Φρανσίσκο.